Visoka ocjena EK za oblasti nauke i inovacija, u obrazovanju ostvaren određeni napredak
U Izvještaju Evropske komisije o Crnoj Gori za 2023. godinu u dijelu koji se odnosi na Pregovaračko poglavlje 25 Nauka i istraživanje, uz dobar stepen pripremljenosti, ostvaren je dobar napredak u odnosu na preporuke date u Izvještaju 2022, poručili su iz Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija.
Iz resora su naveli da evropski komesar za proširenje i politiku susjedstva Oliver Varhelji, predstavio je juče na sjednici Odbora za vanjske poslove Evropskog parlamenta Paket proširenja za 2023. godinu, uključujući godišnje Izvještaje Evropske komisije.
“U Izvještaju Evropske komisije o Crnoj Gori za 2023. godinu u dijelu koji se odnosi na Pregovaračko poglavlje 25 Nauka i istraživanje, uz dobar stepen pripremljenosti, ostvaren je dobar napredak u odnosu na preporuke date u Izvještaju 2022. godinu. Napori koje Crna Gora preduzima na nacionalnom nivou, a posebno su istaknuti u Izvještaju, odnose se na budžetska izdvajanja Vlade za istraživanje i inovacije u ovoj godini, uspješnu implementaciju Strategije pametne specijalizacije i povećanje učešća institucija iz Crne Gore u Horizont Evropa programu. U Izvještaju je naglašena dobra saradnja Crne Gore sa Evropskim savjetom za inovacije, kao i programske linije podrške razvoju inovacija koje sprovodi Fond za inovacije”, navedeno je u saopštenju resora.
Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija, kako su kazali, nastaviće i u narednom periodu sa implementacijom Strategije pametne specijalizacije, jačanjem saradnje između akademskog i privrednog sektora, i intenziviranjem aktivnosti u cilju donošenja nove strategije naučnoistraživačke djelatnosti.
“U dijelu koji se odnosi na Pregovaračko poglavlje 26 Obrazovanje i kultura, uz konstataciju dobrog stepena pripremljenosti, ostvaren je određeni napredak u odnosu na preporuke iz 2022. godine. Iako se obrazovni sistem suočava sa brojnim izazovima, što pokazuju rezultati međunarodnih testova, važno je da se napori ka efektivnoj, koherentnoj i inkluzivnoj digitalnoj transformaciji sistema obrazovanja i obuke nalaze visoko na agendi politika. Konstatovani su napori Ministarstva da se poveća upis djece u ustanove predškolskog vaspitanja i obrazovanja, uključivanje djece romske i egipćanske populacije u obrazovne ustanove, kao i aktivnosti na realizaciji dualnog obrazovanja”, dodaju iz ministarstva.
U Izvještaju je, ističu, prepoznato da Crna Gora nastavlja da ostvaruje napredak u međunarodnoj dimenziji ERASMUS+ programa.
“U skladu sa datim preporukama, Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija će se zalagati da u narednom periodu kvalitetno obrazovanje bude dostupno svima, intenziviraće sprovođenje Strategije predškolskog vaspitanja i obrazovanja kako bi se poboljšao upis djece u predškolske ustanove, kao i realizaciju aktivnosti predviđenih Strategijom razvoja stručnog obrazovanja”, zaključuju iz resora.