Epidemiolog Tiodorović: Djeca treba da pođu u školu, ako dođe do pogoršanja situacije, nastava da se prati onlajn

0

Ova trenutna epidemiološka situacija, kada bi se ovako održalo sa dobrim padom, da dođemo do još boljih rezultata, da smanjimo broj obolelih i što je još važnije preminulih, onda ćemo imati uslove da uđemo u miran period – rekao je epidemiolog dr Branislav Tiodorović.

On napominje da ipak nema opuštanja, jer se virus i dalje održava.

Ako kažemo da se u kliničkim centrima otpušta više nego što se prima, to znači da bi trebalo sve da bude dobro, ali nije to baš tako. Ima dosta pregleda, a kada ima dosta pregleda i pored toga što je prijem manji od pre 15-ak dana, to svede na trecinu onoga što smo imali pre 15 dana i govori da se virus održava. Ovo vlažno vreme mu odgovara da se održava posebno gde se ne poštuju mere – objasnio je dr Tiodorović.

Kako je istakao,stanovnici naše zemlje koji su ostali da letuju u Srbiji, ipak ne poštuju epidemiološke mere onoliko koliko mi trebalo.

– Veliki broj ljudi je ostao u zemlji, nije otišao na more. I ako mi volimo more, taj odlazak je kao velika žal što nismo otišli, ali veliki broj ljudi je ostao po banjama, planinama, jezerima. Tamo mnogo ljudi boravi, po informacijama koje dobijamo, slabije se koriste maske. Ipak se ne pridržavaju distance i na neki način pitanje je i dezinfekcije, govorim uslovno. Pratimo situaciju, da bi mogli za 15-ak dana da kažemo jesmo li je stavili potpuno pod kontrolu. I da ocena bude nesigurna jer je virus još tu, ali da je pod kontrolom i da se spremimo za 1. sepetembar kada deca kreću u škole. Mlađi idu u školu, a delimično i onlajn, dok stariji više onlajn i preko televizije. Prema tome, to bi bio važan, prelomni trenutak – naglasio je dr Tiodorović.

U stručnom delu Kriznog štaba imamo zajednički stav i tu nema dileme, da je potrebno da deca pođu u školu što je zasnovano na nekoliko faktora. Prvi jeste povoljnija epidemiološka situacija. Da krene novi pik ne bi išli u školu nego bi se nastava pratila onlajn, tu dilemu odmah da raščistimo. Praćenje epidemje svakodnevno će nam ukazivati na to šta se dešava. Drugi faktor potreba, nema razvoja sociopsihološkog mladog organizma posebno od 1 do 5 razreda ako se ne omogući da se druže, da budu u školi pod nadzorom, svi pamtimo učitelje i to nam ostaje celog života. To je bitno za razvoj mladog organizma u sociopsihološkom smislu, moramo znati da je to važan postupak koji se ne može izbeći. Treći faktor je spremnost društva, pre svega mislim na prosvetne radnike, njihova spremnost da rade pod drugačijim uslovima, da budu pripremljeni da funkcionišu na najbolji mogući način. Nije im lako, to je težak posao – istakao je on.

Ostavite Komentar

Your email address will not be published.